Хорошівська районна державна адміністрація в Житомирській області
ВВ РДА >>> ДІЯЛЬНІСТЬ РДА >>> ЗВЕРЕНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

 

Державна установа «Житомирський обласний контактний центр» Національна система опрацювання звернень до органів виконавчої влади

 

 

 

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – березні 2017 року

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян".

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон "гарячої" лінії.

У першому кварталі 2017 року проведено 2 засідання колегії райдержадміністрації, на одному з яких розглядалося питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіти 1-го сільського голови, а також 1-го керівника галузевої служби з даного питання. На рішення колегії прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації.

Проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглядалися безпосередньо звернення громадян.

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування управлінням і відділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад ОТГ. Щопонеділка проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення. 

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад ОТГ. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства "Про звернення  громадян" на 2017 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад ОТГ та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За перший квартал 2017 року проведено 1 семінар-навчання з секретарями сільських рад і селищних рад ОТГ.

При райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району.    За її висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, інших соціально незахищених верств населення, за перший квартал 2017 року грошова допомога надана  13  громадянам  району на суму 6 тис. 900 грн.

 

Графіки особистого та виїзного прийому громадян, телефон "гарячої лінії", питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

Впродовж січня-березня 2017 року на адресу райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 1457 звернень громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 64 звернення або на 4 % менше, ніж за перший квартал 2016 року. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 1240 звернень громадян (85 % до загальної кількості).

Впродовж зазначеного періоду значно збільшилась кількість звернень громадян  до селищних рад у зв’язку зі створенням селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з першим кварталом минулого року суттєво збільшилося надходження звернень громадян до Хорошівської (із 290 до 567) та Новоборівської (із 349 до 549) селищних рад об’єднаних територіальних громад. До Іршанської селищної ради об’єднаної територіальної громади, у порівнянні з першим кварталом минулого року, кількість звернень громадян  зменшилася (із 110 до 93);

Кількість звернень громадян до сільських рад впродовж зазначеного періоду значно зменшилась у зв’язку зі створенням об’єднаних територіальних громад. Зменшилася кількість звернень громадян до Радицької (із 18 до 10) та до Топорищенської (із 25 до 21) сільських рад.

За підсумками першого кварталу 2017 року в порівнянні з першим кварталом 2016 року зменшилося надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації

І квартал

2017 року

І квартал

2016 року

+,-

Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

217

299

-27,4

На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

31 з них

15 – виїзний прийом

53 з них

22 – виїзний прийом

-41,5

Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

186

246

-24,4

 

55 звернень на адресу райдержадміністрації, або 25 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників війни та бойових дій, інвалідів, ветеранів праці, дітей війни, багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів – героїнь, учасників ліквідації наслідків   аварії на  ЧАЕС  та  осіб,   що  потерпіли    від Чорнобильської катастрофи, які потребують соціального  захисту,  підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

 

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло:

- від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 21 звернення, що складає 10 % від загальної кількості ;

- від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 18 звернень, що складає 8 % від загальної кількості звернень;

- від учасників війни та інвалідів війни, учасників бойових дій – 13 звернень, що складає  6 % від загальної кількості звернень;

              

Також слід зазначити, що за перший квартал 2017 року до райдержадміністрації  не зверталися громадяни таких категорій, як герої України, герої Радянського Союзу, герої Соціалістичної праці та інваліди Великої Вітчизняної війни.

 

До райдержадміністрації за перший квартал 2017 року повторних звернень громадян не надходило, у першому кварталі 2016 року  таких звернень було 2.

Впродовж першого кварталу 2017 року найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з таких сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад:

 

                Хорошівська селищна рада ОТГ – 118 (54,4 %);

                Іршанська селищна рада ОТГ – 36 ( 16,6 %);

                Новоборівська селищна рада ОТГ  – 33 ( 15,2 %).

                                

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня - березня 2017 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання соціального захисту населення – 445           (30,5 % від загальної кількості питань), аграрної політики і земельних відносин  –357 (24,5 %), комунального господарства  – 55 (3,8 %), транспорту і зв’язку – 33 (2,3 %),  житлової політики – 25 (1,7 %), звернень по інших питаннях було 472 (32,4 %).

           

Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів:

            

           Топорищенської сільської ради – 11 (5,1 %);

            Радицької сільської ради – 8 (3,6 %).

 

За січень-березень 2017 року до райдержадміністрації надійшло 2 колективних звернення, у відповідному періоді минулого року таких звернень також було 2.

 

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень-березень 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 15 звернень від 16 жителів нашого району, а в першому кварталі 2016 року таких звернень було 37. Найбільше з них по питанню соціального захисту, житлової політики та інше.

До обласного контактного центру надійшло 88 звернень від 88 громадян, а в першому кварталі 2016 року таких звернень було 71. В основному зверталися по питанню соціального захисту.

До державного комітету України - 1 звернення від 1 громадянина. До департаменту праці та соціального захисту населення - 2 звернення від 2 громадян.

Для здійснення контролю та  моніторингу  додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад,  структурними підрозділами райдержадміністрації законодавства з питань звернень громадян в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

 

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і в державі в цілому, ми й в подальшому намагатимемося звертати увагу керівників управлінь, відділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад про постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовільняти законні їх вимоги.

 

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування.

 

Керівник апарату державної адміністрації   І.О. Ткач