Звернення громадян

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – грудні 2018 року

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон “гарячої” лінії.

У січні – грудні 2018 року проведено 10 засідань колегії райдержадміністрації, на двох з яких розглядалися питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіти 2-х сільських голів та 2-х керівників галузевих служб з даного питання. На рішення колегії прийняті  відповідне доручення та розпорядження  голови райдержадміністрації.

Проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян за участю заявників, з метою реалізації прав громадян при розгляді заяв чи скарг, визначених статтею 18 Закону України “Про звернення громадян”.

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад об’єднаних територіальних громад. Проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення. 

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства “Про звернення  громадян” на 2018 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За 2018 рік проведено 5 семінарів-навчань з секретарями сільських рад і селищних рад об’єднаних територіальних громад.

При райдержадміністрації створені 2 комісії з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району пільгових категорій. За їх висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та антитерористичних операцій, інших соціально незахищених верств населення, за січень – грудень 2018 року грошова допомога надана  97  громадянам  району на суму 46 тис. 30 грн.

Графіки особистого та виїзного прийому громадян, телефон “гарячої лінії”, питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

Впродовж 2018 року на адресу райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 4750 звернень громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 1229 звернень або на 26 % менше, ніж 2017 року. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 3964 звернення громадян (83 % до загальної кількості).

Впродовж зазначеного періоду значно зменшилась кількість звернень громадян  до селищних рад у зв’язку зі створенням селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з січнем – груднем минулого року суттєво зменшилось надходження звернень громадян до Хорошівської (із 1895 до 1595), Новоборівської (із 2897 до 1931), Іршанської (із 470 до 329), селищних рад об’єднаних територіальних громад.

Збільшилась кількість звернень громадян до Радицької (із 48 до 70) та зменшилась до Топорищенської (із 46 до 39) сільських рад.

За підсумками 2018 року в порівнянні з 2017 роком суттєво не змінилось надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації
2018 року
2017 року
+,-, %

Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

786

764

+3

На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

105, з них

50 – виїзний прийом

102, з них

49 – виїзний прийом

+3

Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

681

662

+3

 

236 звернень на адресу райдержадміністрації, або 30 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників війни та інвалідів війни, учасників бойових дій, інвалідів, членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь, підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло:

– від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 140 звернень, що складає 18 % від загальної кількості ;

– від учасників війни та інвалідів війни, учасників бойових дій – 48 звернень, що складає  6 % від загальної кількості звернень;

– від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь  – 38 звернень, що складає 5 % від загальної кількості звернень. 

До райдержадміністрації за 2018 рік надійшло 12 повторних звернень громадян, у січні – грудні 2017 року  таких звернень було 6.

Впродовж 2018 року найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з таких сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад:

 

                 Хорошівська селищна рада ОТГ – 359 (46 %);

                 Іршанська селищна рада ОТГ – 138 ( 18 %).

                 Новоборівська селищна рада ОТГ  – 119 ( 15 %);

                 Топорищенська сільська рада – 95 (12 %).

 

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня –грудня  2018 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання соціального захисту населення – 1616    (34 % від загальної кількості питань), аграрної політики і земельних  відносин – 1317 (28 %), комунального господарства – 202 (4,2 %), транспорту і зв’язку – 79 (2 %), екології та природних ресурсів – 60 (1,3 %), звернень по інших питаннях було 1476 (31 %).

Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів Радицької сільської ради – 34 (4,3 %).

За звітний період 2018 року до райдержадміністрації надійшло 15 колективних звернень, у минулому році таких звернень було 9.

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень –грудень 2018 року до обласної державної адміністрації надійшло 380 звернень від 455 жителів нашого району, 18 з яких надійшли від 18 громадян на гарячу лінію голови облдержадміністрації по різним питанням, а за відповідний період минулого року таких звернень було 384. Найбільше з них по питанню соціального захисту, комунального господарства, житлової політики  та інше.

До державного комітету України – 2 звернення від жительки смт. Іршанськ Цимбаліст Г.М. До департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – 1 звернення від 1 громадянина, до департаменту регіонального розвитку облдержадміністрації – 3 звернення від 3 громадян.

Для здійснення контролю та  моніторингу  додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад, структурними  підрозділами   райдержадміністрації  законодавства   з питань звернень громадян  в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і в державі в цілому, в подальшому звертатиметься увага керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад на постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовільняти законні їх вимоги.

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування району.