Звернення громадян

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – червні 2018 року

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон “гарячої” лінії.

У першому півріччі 2018 року проведено 6 засідань колегії райдержадміністрації, на одному з яких розглядалося питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіти 1-го сільського голови, а також 1-го керівника галузевої служби з даного питання. На рішення колегії прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації.

Проведено 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто звернення 6 громадян по питаннях соціального захисту.

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад ОТГ. Проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення.

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад ОТГ. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства “Про звернення  громадян” на 2018 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад ОТГ та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За перше півріччя 2018 року проведено 2 семінари-навчання з секретарями сільських рад і селищних рад ОТГ.

При райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району.    За її висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та антитерористичних операцій, інших соціально незахищених верств населення, за перший квартал 2018 року грошова допомога надана  65  громадянам  району на суму 27 тис. 600 грн.

Графіки особистого та виїзного прийому громадян, телефон “гарячої лінії”, питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

Впродовж січня-червня 2018 року на адресу райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 2350 звернень громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 531 звернення або на 18 % менше, ніж за перше півріччя 2017 року. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 1957 звернень громадян (79 % до загальної кількості).

Впродовж зазначеного періоду значно змінилася кількість звернень громадян  до селищних рад у зв’язку зі створенням селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з першим півріччям минулого року суттєво зменшилось  надходження звернень громадян до Хорошівської (із 1029 до 956), Новоборівської (із 1098 до 673) та збільшилося до Іршанської (із 142 до 287) селищних рад об’єднаних територіальних громад.

Кількість звернень громадян до сільських рад впродовж зазначеного періоду суттєво не змінилась у зв’язку зі створенням об’єднаних територіальних громад – до Радицької (із 21 до 20) та до Топорищенської  (21 = 21) сільських рад.

За підсумками першого півріччя 2018 року в порівнянні з першим півріччям 2017 року зменшилося надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації
І півріччя
2018 року
І півріччя
2017 року
+,-, %
Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

393 415 -26,4
На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

41, з них

19 – виїзний прийом

49, з них

23– виїзний прийом

-47,3
Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

352 366 -22,3

 

135 звернень на адресу райдержадміністрації, або 34,4 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників війни та бойових дій, інвалідів, дітей війни, багатодітних сімей, одиноких матерів, учасників ліквідації наслідків   аварії на  ЧАЕС  та  осіб,   що  потерпіли    від Чорнобильської катастрофи, які потребують соціального  захисту,  підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло:

– від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 67 звернень, що складає 17 % від загальної кількості ;

– від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 34 звернення, що складає 9% від загальної кількості звернень;

– від учасників війни та бойових дій – 30 звернень, що складає 8 % від загальної кількості звернень;

– від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, що потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи – 4 звернення, що складає  1 % від загальної кількості звернень.

До райдержадміністрації за перше півріччя 2018 року надійшло 4 повторних звернення громадян, у першому півріччі 2017 року  таких звернень  було 2.

Впродовж січня – червня 2018 року найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з таких сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад:

 

Хорошівська селищна рада ОТГ – 125 (31,8 %);

Іршанська селищна рада ОТГ – 72 ( 18,3 %);

Топорищенська сільська рада – 62 (15,7%);

Новоборівська селищна рада ОТГ  – 59 ( 15,01 %).

 

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня – червня  2018 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання соціального захисту населення – 759   (32,3 % від загальної кількості питань), аграрної політики і земельних  відносин  – 679 (29 %), комунального господарства  – 114 (5 %), екології і природних ресурсів – 44 (2 %), транспорту і зв’язку – 41 (1,7 %),  житлової політики – 35 (1,5 %), охорони здоров’я – 21 (1%), звернень по інших питаннях було 657 (28 %).

Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів Радицької сільської ради – 16 (4,07 %).

За січень – червень 2018 року до райдержадміністрації надійшло 6 колективних звернень, у відповідному періоді минулого року таких звернень також було 6.

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень-березень 2018 року до обласної державної адміністрації надійшло 191 звернення від 253 жителів нашого району, 9 з яких надійшли від 9 громадян на гарячу лінію голови облдержадміністрації по різним питанням, а в першому півріччі 2017 року таких звернень було 97. Найбільше з них по питанню соціального захисту, комунального господарства та інше.

До департаменту праці та соціального захисту населення ОДА – 1  звернення від 1 громадянина, та до департаменту регіонального розвитку ОДА – 3 звернення від 3 громадян.

Для здійснення контролю та  моніторингу  додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад,  структурними підрозділами райдержадміністрації законодавства з питань звернень громадян в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і в державі в цілому, в подальшому звертатиметься увага керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад на постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовольняти законні їх вимоги.

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування району.