Головне меню

Звернення громадян

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – грудні 2019 року 

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон “гарячої” лінії.

У січні – грудні 2019 року проведено 8 засідань колегії райдержадміністрації, на двох з яких розглядалися питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіти 2-х керівників галузевих служб з даного питання. На рішення колегії прийняті  відповідне розпорядження та доручення голови райдержадміністрації.

Проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян за участю заявників, з метою реалізації прав громадян при розгляді заяв чи скарг, визначених статтею 18 Закону України “Про звернення громадян”.

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад об’єднаних територіальних громад. Проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення. 

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства “Про звернення  громадян” на 2019 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За 2019 рік проведено 6 семінарів-навчань з секретарями сільських рад і селищних рад об’єднаних територіальних громад.

При райдержадміністрації створені 2 комісії з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району пільгових категорій. За їх висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та антитерористичних операцій, інших соціально незахищених верств населення, за січень – грудень 2019 року грошова допомога надана  69  громадянам  району на суму  30 тис. 350 грн.

Графіки особистого та виїзного прийому громадян, телефон “гарячої лінії”, питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

Впродовж 2019 року на адресу райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 4323 звернення громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 427 звернень або на 10 % менше, ніж за 2018 рік. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 3964 звернення громадян (92 % до загальної кількості).

Впродовж зазначеного періоду значно змінилась кількість звернень громадян  до селищних рад у зв’язку зі створенням селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з січнем – груднем минулого року зменшилося надходження звернень громадян до Хорошівської (із 1595 до 525), Новоборівської (із 1931 до 1638), та збільшилось до Іршанської (із 329 до 1527) селищних рад об’єднаних територіальних громад.

Кількість звернень громадян до сільських рад впродовж зазначеного періоду суттєво не змінилась – до Радицької (із 70 до 87) та до Топорищенської (із 39 до 37) сільських рад.

За підсумками 2019 року в порівнянні з 2018 роком зменшилося надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації

2019 року

2018 року

+,-, %

Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

509

786

-35,2

На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

107, з них

52 – виїзний прийом

105, з них

50 – виїзний прийом

+1,9

Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

402

681

-40,9

 

121 звернення на адресу райдержадміністрації, або 24 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників війни та бойових дій, інвалідів, дітей війни,  багатодітних сімей, одиноких матерів, учасників ліквідації наслідків   аварії на  ЧАЕС  та  осіб,   що  потерпіли    від Чорнобильської катастрофи, які потребують соціального  захисту,  підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло:

– від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 86 звернень, що складає 17 % від загальної кількості ;

– від учасників війни та бойових дій – 25 звернень, що складає  5 % від загальної кількості звернень;

– від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 10 звернень, що складає 2 % від загальної кількості звернень.

До райдержадміністрації за 2019 рік надійшло 10 повторних звернень громадян, у січні – грудні 2018 року  таких звернень  було 12.

Впродовж 2019 року найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з таких сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад:

 

                 Хорошівська селищна рада ОТГ – 158 (31 %);

                 Іршанська селищна рада ОТГ – 122 ( 24 %).

                 Новоборівська селищна рада ОТГ  – 104 ( 20 %);

                 Топорищенська сільська рада – 63 (12,4 %).

                     

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня – грудня  2019 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання аграрної політики і земельних  відносин – 1524 (35 % від загальної кількості питань), соціального захисту населення – 1476 (34 %), комунального господарства – 163 (4 %), житлової політики – 72 (2 %), транспорту і зв’язку – 51 (1,2 %),  звернень по інших питаннях було 1037 (24 %).

Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів Радицької сільської ради – 24 (4,7 %).

За звітний період 2019 року до райдержадміністрації надійшло 17 колективних звернень, у відповідному періоді минулого року таких звернень було 15.

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень – грудень 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 230 звернень від 318 жителів нашого району, 6 з яких надійшли від 6 громадян на гарячу лінію голови облдержадміністрації по різним питанням, а за відповідний період минулого року таких звернень було 380. Найбільше з них по питанню соціального захисту, комунального господарства, житлової політики  та інше.

Для здійснення контролю та  моніторингу додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад, структурними підрозділами райдержадміністрації законодавства з питань звернень громадян в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і в державі в цілому, в подальшому звертатиметься увага керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад на постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовільняти законні їх вимоги.

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування району.