Звернення громадян

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – червні 2019 року

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон “гарячої” лінії.

У першому півріччі 2019 року проведено 4 засідання колегій райдержадміністрації, на одному з яких розглядалося питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіт 1-го керівника галузевої служби з даного питання. На рішення колегії прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації.

Проведено 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглядалися безпосередньо звернення громадян.

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування управлінням і відділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад ОТГ. Проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення. 

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад ОТГ. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства “Про звернення  громадян” на 2019 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад ОТГ та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За перше півріччя 2019 року проведено 3 семінари-навчання з секретарями сільських рад і селищних рад ОТГ.

При райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району.    За її висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та антитерористичних операцій, інших соціально незахищених верств населення, за перше півріччя 2019 року грошова допомога надана 52  громадянам  району на суму 23 тис. 200 грн.

Графіки особистого та виїзного прийомів громадян, телефон “гарячої лінії”, питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

Впродовж січня-червня 2019 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 2066 звернень громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 284 звернення або на 12 % менше, ніж за перше півріччя 2018 року. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 1774 звернення громадян (86 % до загальної кількості).

Впродовж зазначеного періоду суттєво не змінилась кількість звернень громадян до сільських рад та селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з першим півріччям минулого року збільшилось надходження звернень громадян до Іршанської (із 287 до 337) селищної ради об’єднаної територіальної громади, до Радицької сільської ради (із 20 до 44).

У порівнянні з першим півріччям минулого року, кількість звернень громадян не суттєво зменшилась до Хорошівської (із 956 до 820), Новоборівської (із 673 до 562) селищних рад об’єднаних територіальних громад  та  Топорищенської сільської ради (із 19 до 11).

За підсумками січня – червня 2019 року в порівнянні з січнем – червнем 2018 року зменшилося надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації
І півріччя
2019 року
І півріччя
2018 року
+,-

Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

292

393

– 26

На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

56 з них

28 – виїзний прийом

41 з них

19 – виїзний прийом

+ 37

Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

236

352

– 33

81 звернення на адресу райдержадміністрації, або 28 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій, інвалідів І, ІІ, ІІІ групи, дітей війни, членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь, які потребують соціального  захисту,  підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

Серед зазначених категорій громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло:

– від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 56 звернень, що складає 19 % від загальної кількості ;

– від учасників та інвалідів війни, дітей війни, учасників бойових дій – 18 звернень, що складає  6 % від загальної кількості звернень;

– від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 7 звернень, що складає 2,4 % від загальної кількості звернень.

До райдержадміністрації за перше півріччя 2019 року надійшло 3 повторних звернення громадян, у першому півріччі 2018 року таких звернень було 4.

Впродовж зазначеного періоду найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з таких сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад:

 

                 Хорошівська селищна рада ОТГ – 93 (32 %);

                 Іршанська селищна рада ОТГ – 78 (27 %);

                 Новоборівська селищна рада ОТГ  – 56 (19 %);

                 Топорищенська сільська рада – 37 (13 %).

 

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня – червня 2019 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання соціального захисту населення – 785 (38 % від загальної кількості питань), аграрної політики і земельних відносин  –648 (31 %), комунального господарства  – 73 (4 %), житлової  політики – 37 (2 %), транспорту і зв’язку – 30 (1,5 %), охорони здоров’я – 29 (по 1,4 %), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 16 (1%), звернень  по  інших  питаннях було 448 (22 %).

Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів Радицької сільської ради – 12 (1 %).

За січень-червень 2019 року до райдержадміністрації надійшло 11 колективних звернень по питаннях освіти, екології та природних ресурсів, транспорту і зв’язку, комунального господарства, культури  та культурної спадщини, у відповідному періоді минулого року таких звернень було 6.

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень-червень 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 124 звернення від 182 жителів нашого району, на гарячу лінію голови облдержадміністрації надійшло 6 звернень від 6 громадян по різним питанням, та 6 звернень від 6 громадян до департаменту праці, соціальної та сімейної політики облдержадміністрації по питаннях соціального захисту. В першому півріччі 2018 року таких звернень було 191. Найбільше з них по питанню соціального захисту, охорони здоров’я, комунального господарства, житлової політики та інше.

Для здійснення контролю та  моніторингу  додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад, структурними підрозділами райдержадміністрації законодавства з питань звернень громадян в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і в державі в цілому, ми й в подальшому намагатимемося звертати увагу керівників управлінь, відділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад про постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовільняти законні їх вимоги.

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування.